Despre eficienta personala
- Detalii
- Accesari: 188059
The key is not to prioritize what's on your schedule, but to schedule your priorities. - Stephen Covey
Daca e vorba de eficienta personala, atunci sunt cateva abilitati care fac net diferenta intre succes si esec:
- Abilitatea de a stabili obiective SMART → PLANIFICARE, OPERATIONALIZARE
- Abilitatea de a evalua acurat urgenta si importanta unei activitati → PRIORITIZARE
- Abilitatea de a programa sarcinile in functie de complexitatea lor si de fluctuatiile ritmului personal de peste zi → MANAGEMENTUL TIMPULUI SI ENERGIEI PERSONALE
- Abilitatea de a cere ajutor, de a recontracta termenii initiali ai unui angajament, recunoasterea limitelor proprii → COMUNICARE, NEGOCIERE WIN-WIN, COOPERARE
- Dorinta de inlaturare a acelor etape operationale care consuma timp, energie si alte resurse fara a adauga valoare rezultatului final → ORIENTARE SPRE SOLUTII, IMBUNATATIRE CONTINUA, ORIENTARE SPRE REZULTAT
- A fi responsabil de propriile actiuni si dorinta de a-ti depasi limitele → DEZVOLTARE PERSONALA
- Abilitatea de a veni in intampinarea nevoilor celorlalti (colegi, sefi, subordonati) in ceea ce priveste sarcinile de realizat → PROACTIVITATE
- Abilitatea de a te deconecta si a te relaxa la sfarsitul unei sarcini si inainte de a o incepe pe urmatoarea, de a te recompensa pentru atingerea cu succes a unui obiectiv, de a-ti exprima emotiile in mod constructiv, de a aborda chiar si cele mai dificile activitati cu entuziasm, umor si buna-dispozitie → GESTIUNEA STRESULUI